ISBN: 9789070886486
Bekijk boek
Het boek Identiteitsontwikkeling En Leerlingbegeleiding van de auteur Jos Van Der Wal is 5 maal gevonden, 0 maal nieuw en 5 maal tweedehands. "Identiteitsontwikkeling En Leerlingbegeleiding" is tweedehands te koop vanaf € 8,45 bij Bol.com.
We hebben Identiteitsontwikkeling En Leerlingbegeleiding ook gevonden geschreven door andere auteurs:
![]() |
Identiteitsontwikkeling En Leerlingbegeleiding |
![]() |
Aanbieder
Bol.com |
ISBN
9789062832811
Soort boek
Paperback Jongeren van twaalf tot tweeëntwintig zijn druk bezig een eigen identiteit te ontwikkelen. Dit proces speelt zich af rondom vragen als 'wie ben ik?', 'wat kan ik?' en 'wat wil ik?', en gaat gepaard met opwinding en onzekerheid, grenzen zoeken, leren kiezen en omgaan met verantwoordelijkheid. Voor leraren die deze jongeren begeleiden is het belangrijk inzicht te hebben in hoe identiteit gestalte krijgt.<br /><br />In Identiteitsontwikkeling en leerlingbegeleiding wordt een psychologisch kader geschetst dat houvast biedt bij het ontwikkelen van een visie op leerlingbegeleiding. Daarbij besteden de auteurs aandacht aan de rol van lichamelijke en seksuele veranderingen, maar ook aan veranderingen op het gebied van denken en leren die de identiteitsvorming beïnvloeden. De lezer wordt duidelijk door de theorie heen geleid aan de hand van overzichtsschema's en leerdoelen per hoofdstuk.<br />Ook de praktische vaardigheden die nodig zijn bij het begeleiden van leerlingen komen ook aan de orde, zoals verschilende soorten gesprekken voeren, het signaleren en diagnostiseren van probleemgedrag, en het opstellen van handelingsplannen. Bovendien kan de lezer direct aan de slag met de vele toetsvragen, opdrachten en stageopdrachten. Zowel de identiteitsontwikkeling als de leerlingbegeleiding wordt steeds vanuit een intercultureel perspectief benaderd.<br /><br />De auteurs werken of werkten aan de Noordelijke Hogeschool Leeuwarden.
|
Prijs
€ 8,45 |
Bekijk boek |
![]() |
Aanbieder
Bol.com |
ISBN
9789046900161
Soort boek
Paperback Jongeren van twaalf tot tweeëntwintig zijn druk bezig een eigen identiteit te ontwikkelen. Dit proces speelt zich af rondom vragen als 'wie ben ik?', 'wat kan ik?' en 'wat wil ik?', en gaat gepaard met opwinding en onzekerheid, grenzen zoeken, leren kiezen en omgaan met verantwoordelijkheid. Voor leraren die deze jongeren begeleiden is het belangrijk inzicht te hebben in hoe identiteit gestalte krijgt.<br /><br />In Identiteitsontwikkeling en leerlingbegeleiding wordt een psychologisch kader geschetst dat houvast biedt bij het ontwikkelen van een visie op leerlingbegeleiding. Daarbij besteden de auteurs aandacht aan de rol van lichamelijke en seksuele veranderingen, maar ook aan veranderingen op het gebied van denken en leren die de identiteitsvorming beïnvloeden. De lezer wordt duidelijk door de theorie heen geleid aan de hand van overzichtsschema's en leerdoelen per hoofdstuk.<br />Ook de praktische vaardigheden die nodig zijn bij het begeleiden van leerlingen komen ook aan de orde, zoals verschilende soorten gesprekken voeren, het signaleren en diagnostiseren van probleemgedrag, en het opstellen van handelingsplannen. Bovendien kan de lezer direct aan de slag met de vele toetsvragen, opdrachten en stageopdrachten. Zowel de identiteitsontwikkeling als de leerlingbegeleiding wordt steeds vanuit een intercultureel perspectief benaderd.<br /><br />De auteurs werken of werkten aan de Noordelijke Hogeschool Leeuwarden.
|
Prijs
€ 11,00 |
Bekijk boek |
![]() |
Aanbieder
Bol.com |
ISBN
9789046902554
Soort boek
Paperback Jongeren ontwikkelen in de adolescentie een eigen identiteit. Ze stellen vragen als ?Wie ben ik??, ?Wat kan ik?? en ?Wat wil ik?? De toenemende individualisering daagt jongeren nog meer uit zélf op zoek te gaan naar antwoorden op deze vragen en zo actief vorm te geven aan hun eigen identiteit. Dat doen ze in voortdurende interactie met hun sociale omgeving, zowel in real life als online. Voor iedereen die met jongeren werkt, is het nuttig om meer inzicht te krijgen in de manier waarop identiteit gestalte krijgt.<br /><br />Identiteitsontwikkeling en leerlingbegeleiding beschrijft de ontwikkeling bij jongeren van 12 tot 22 jaar op het gebied van cognitie, hersenen, emotie en seksualiteit, en de manier waarop deze ontwikkeling bijdraagt aan hun identiteitsvorming. Omdat de sociale omgeving hierbij een cruciale rol speelt, krijgt ook zij de nodige aandacht. <br />Daarnaast komen praktische vaardigheden voor het begeleiden van leerlingen aan bod, zoals gespreksvoering, signaleren en diagnosticeren van probleemgedrag, en het opstellen van handelingsplannen. <br />De lezer kan zelf aan de slag met behulp van de overzichtschema?s, leerdoelen, verwerkings- en toetsvragen en er worden mogelijkheden geboden voor het doen van onderzoek op de werkplek.<br /><br />Identiteitsontwikkeling en leerlingbegeleiding is primair gericht op leraren in opleiding en is daarnaast geschikt voor iedere professional die met jongeren werkt.<br />
|
Prijs
€ 24,95 |
Bekijk boek |
![]() |
Aanbieder
Bol.com |
ISBN
9789062839964
Soort boek
Paperback |
Prijs
€ 29,95 |
Bekijk boek |
![]() |
Aanbieder
Bol.com |
ISBN
9789046905548
Soort boek
Paperback Jongeren ontwikkelen in de adolescentie een eigen identiteit. Ze stellen vragen als 'Wie ben ik?', 'Wat kan ik?' en 'Wat wil ik?' De toenemende individualisering daagt jongeren nog meer uit zélf op zoek te gaan naar antwoorden op deze vragen en zo actief vorm te geven aan hun eigen identiteit. Dat doen ze in voortdurende interactie met hun sociale omgeving, zowel in reallife als online. Voor iedereen die met jongeren werkt, is het nuttig om meer inzicht te krijgen in de manier waarop identiteit gestalte krijgt. <br /><br />Identiteitsontwikkeling en leerlingbegeleiding beschrijft de ontwikkeling bij jongeren van 12 tot 22 jaar op het gebied van cognitie, hersenen, emotie en seksualiteit, en de manier waarop deze ontwikkeling bijdraagt aan hun identiteitsvorming. Na een inleidend hoofdstuk gaan de auteurs in hoofdstuk 2 in op de belangrijkste ontwikkeling die adolescenten doormaken, namelijk het verwerven van een eigen identiteit in interactie met de sociale en maatschappelijke omgeving. Hierbij spelen twee aspecten een belangrijke rol: de ontwikkeling van het denken en de ontwikkeling van de seksualiteit. Deze aspecten en de betekenis ervan voor de identiteitsontwikkeling worden uitgewerkt in hoofdstuk 3 en 4. Ook worden in deze hoofdstukken al verbindingen gelegd met leerlingbegeleiding. In hoofdstuk 5 staat leerlingbegeleiding vanuit beleidsmatig en organisatorisch perspectief centraal. In hoofdstuk 6 komen praktische begeleidingsvaardigheden aan bod, zoals gespreksvoering, signaleren en diagnosticeren van probleemgedrag. Ook wordt ruim aandacht besteed aan het gericht helpen van leerlingen met behulp van individuele en groepshandelingsplannen.<br /><br />Naast de verwerkingsmogelijkheden in het boek biedt ook de uitgebreide website ondersteuning bij de verwerking en verdieping van de inhoud in vorm van opdrachten, casussen en artikelen. <br /><br />Identiteitsontwikkeling en leerlingbegeleiding is bedoeld voor leraren in opleiding, maar is ook interessant voor elke professional die met jongeren werkt. <br /><br />De auteurs waren jarenlang verbonden aan de Noordelijke Hogeschool Leeuwarden. <br />
|
Prijs
€ 47,30 |
Bekijk boek |