> > > > > professionele-groepsteam

A. Weijenberg - Professionele Groepsteam

Het boek Professionele Groepsteam van de auteur A. Weijenberg is 1 maal gevonden, 0 maal nieuw en 1 maal tweedehands. "Professionele Groepsteam" is tweedehands te koop vanaf € 12,95 bij Bol.com.

Tweedehands (1) vanaf € 12,95 bij Bol.com Toon 1 tweedehands boek
Bent u de schrijver van dit boek of weet u iets over deze auteur?

Omero.nl is druk bezig om informatie over auteurs toe te voegen. Neem contact met ons op via support@omero.nl om een auteursprofiel aan te maken met een foto, biografie, website adres en sociale media links.
Tweedehands
We hebben 1 tweedehands advertentie gevonden
Aanbieder
Bol.com
ISBN
9789023239543
   
Soort boek
Paperback


"Groepsteams vervullen in de residentiële en de semi-residentiële jeugdhulpverlening een belangrijke kernfunctie. De pedagogisch medewerkers die gezamenlijk het groepsteam vormen, zijn verantwoordelijk voor een succesvolle opvoeding en behandeling van de jeugdigen en voor een efficiënte samenwerking met de ouders. Groepsteams zijn samengesteld uit pedagogisch medewerkers die per definitie van elkaar verschillen, wat de samenwerking er niet eenvoudiger op maakt. Goede teamsamenwerking moet geleerd worden!<br /><br />Dit boek beschrijft op praktische wijze een integratief trainingsmodel waarmee het teamfunctioneren kan worden verbeterd. Onderdelen van dit trainingsmodel zijn doelgericht werken, feedbackprocessen stimuleren, de diversiteit van de pedagogisch medewerkers centraal stellen en functionele besluitvormingsprocessen leren. Het model is wetenschappelijk op zijn effectiviteit onderzocht en de onderzoeksresultaten hebben de werking ervan bevestigd.<br /><br />Het boek is bestemd voor professionele pedagogisch medewerkers, diegenen die daarvoor worden opgeleid en alle functionarissen die betrokken zijn bij teamprocessen.<br /><br /><br />Uit de inhoud<br /><br />1. VAN AMBACHT NAAR TEAMSAMENWERKING <br />1.1 Inleiding<br />1.2 Historische schets over de organisatie van de arbeid in het bedrijfsleven <br />1.3 Historische schets over de organisatie van de arbeid in de residentiële jeugdhulpverlening<br />1.4 De pedagogisch medewerker<br />1.5 Sturingscriteria <br />1.6 Onderzoek naar de verbetering van het teamfunctioneren <br /><br />2. HET ONDERZOEK <br />2.1 De aanleiding <br />2.2 Het onderzoeksmodel<br />2.3 De vragenlijsten <br />2.4 De organisatie van het onderzoek <br /><br />3. INTRODUCTIE VAN DE INTEGRATIEVE TEAM-TRAINING <br />3.1 Inleiding <br />3.2 De algemene systeemtheorie <br />3.3 De communicatietheorie <br />3.4 De diversiteit van de pedagogisch medewerkers <br />3.5 De positie van de trainer <br />3.6 De functie van het rollenspel <br /><br />4. DE SYSTEEM- EN DE COMMUNICATIETHEORIE <br />4.1 Trainingsonderdeel: de systeemtheorie <br />4.2 Trainingsonderdeel: de communicatietheorie <br />4.3 Het effect van de integratieve teamtraining <br /><br />5. DE EIGEN PERSOON VAN DE PEDAGOGISCH MEDEWERKER<br />5.1 Introductie <br />5.2 Het genogram <br />5.3 Het effect van het werken met een genogram <br />5.4 Het begrip loyaliteit <br />5.5 Het effect van de integratieve teamtraining <br /><br />6. DOELGERICHT WERKEN<br />6.1 Doelrealisatie <br />6.2 Voorwaarden voor doelrealisatie<br />6.3 Het fasenmodel<br />6.4 Het effect van de integratieve teamtraining <br /><br />7. FEEDBACK <br />7.1 Het effect van de integratieve teamtraining <br /><br />8. BESLUITVORMING <br />8.1 Het belang van goede besluitvorming <br />8.2 Het belang van leiderschap in teambesprekingen<br />8.3 Het effect van de integratieve teamtraining <br />8.4 De evaluatiebijeenkomsten <br /><br />9. DE RESULTATEN NA DE INTEGRATIEVE TEAMTRAINING<br />9.1 Algemeen 1<br />9.2 Relevante onderzoeksresultaten na de integratieve teamtraining <br />9.3 De waardering van de integratieve teamtraining <br />9.4 De functie pedagogisch medewerker <br />9.5 Organisatorische aspecten<br />9.6 Samenvattende conclusies <br /><br />10. EINDCONCLUSIE EN AANBEVELINGEN<br />10.1 Het effect van de integratieve teamtraining <br />10.2 De doelgroepen <br />10.3 De rol en de positie van de trainer <br />10.4 De grootte van de trainingsgroep <br />10.5 Vertrouwen als basis voor deelname aan de integratieve teamtraining<br />10.6 De taak en verantwoordelijkheid van de organisatie <br />10.7 De integratieve teamtraining als vertrekpunt voor de verdere ontwikkeling van het teamfunctioneren<br />10.8 De positie van het groepsteam in relatie tot de cliënt <br />10.9 Het bestaansrecht van de residentiële jeugdhulpverlening "<br />
Prijs
€ 12,95
Bekijk boek


Andere populaire boeken van A. Weijenberg
We hebben meer boeken van de Auteur gevonden. Hieronder ziet u de 3 boeken waar het meeste aanbod van is.
D'n Tied Vluig

ISBN: 9789081299923


Bekijk boek

Nieuw (0)
Tweedehands (1)
€ 35,00
Nieuw (0)
Tweedehands (1)
€ 16,60
Nieuw (0)
Tweedehands (1)
€ 16,49