> > > > > media-en-politiek

Els Witte - Media En Politiek

Het boek Media En Politiek van de auteur Els Witte is 3 maal gevonden, 0 maal nieuw en 3 maal tweedehands. "Media En Politiek" is tweedehands te koop vanaf € 10,00 bij Bol.com.

Tweedehands (3) vanaf € 10,00 bij Bol.com Toon 3 tweedehands boeken
Bent u de schrijver van dit boek of weet u iets over deze auteur?

Omero.nl is druk bezig om informatie over auteurs toe te voegen. Neem contact met ons op via support@omero.nl om een auteursprofiel aan te maken met een foto, biografie, website adres en sociale media links.
Tweedehands
We hebben 3 tweedehands advertenties gevonden
Aanbieder
Bol.com
ISBN
9789070289973
   
Soort boek
Paperback


Els Witte is gewoon hoogleraar aan de Vrije Universiteit Brussel en doceert er in de afdeling Communicatiewetenschap 'Politieke functies van de massamedia'. Sinds 1988 is ze Voorzitter van de Raad van Bestuur van BRTN. Gegroepeerd rond vijf centrale thema's: - de druk van de commerciële belangen op de politieke inhoud van de massamedia; - de impact van de mediawetgeving en het overheidsoptreden; - de interactie tussen de massamedia, het parlement, de partijen, de drukkingsgroepen en de politici; - de rol van de politieke journalist in het nieuwsproduktieproces; - het effect van de massamedia op de politieke kennis en het kiesgedrag van het publiek; vat de auteur de resultaten samen van het wetenschappelijk onderzoek in de belangrijkste Westeuropese democratieën en de Verenigde Stoten van Amerika. De aandacht gaat daarbij zowel naar de concrete, actuele ontwikkelingen en situaties als naar de historische en ideologische achtergronden ervan, Kortom, een boek dat u de nodige informatie en inzicht verschaft om aan het mediadebat deel te nemen.
Prijs
€ 10,00
Bekijk boek
Aanbieder
Bol.com
ISBN
9789070289973
   
Soort boek
Softcover


Els Witte is gewoon hoogleraar aan de Vrije Universiteit Brussel en doceert er in de afdeling Communicatiewetenschap 'Politieke functies van de massamedia'. Sinds 1988 is ze Voorzitter van de Raad van Bestuur van BRTN. Gegroepeerd rond vijf centrale thema's: - de druk van de commerciële belangen op de politieke inhoud van de massamedia; - de impact van de mediawetgeving en het overheidsoptreden; - de interactie tussen de massamedia, het parlement, de partijen, de drukkingsgroepen en de politici; - de rol van de politieke journalist in het nieuwsproduktieproces; - het effect van de massamedia op de politieke kennis en het kiesgedrag van het publiek; vat de auteur de resultaten samen van het wetenschappelijk onderzoek in de belangrijkste Westeuropese democratieën en de Verenigde Stoten van Amerika. De aandacht gaat daarbij zowel naar de concrete, actuele ontwikkelingen en situaties als naar de historische en ideologische achtergronden ervan, Kortom, een boek dat u de nodige informatie en inzicht verschaft om aan het mediadebat deel te nemen.
Prijs
€ 10,00
Bekijk boek
Aanbieder
Bol.com
ISBN
9789054873204
   
Soort boek
Paperback


Media en Politiek biedt een uniek overzicht van feiten, inzichten en analyses voor wie de actuele mediadebatten wil begrijpen en er met kennis van zaken aan wil deelnemen. Ook in deze nieuwe editie staan daarom centraal: de invloed van commercialisering en concentratievorming op de politieke media-inhoud, de ontwikkeling van de mediawetgeving, de werking en taak van de openbare omroepen en de totstandkoming en het verval van de politieke opiniepers. Uitgebreide aandacht gaat naar de interacties tussen massamedia en parlement, partijen en politici, de rol van de politieke journalist in het nieuwsproductieproces en het effect van de massamedia op de politieke kennis en het kiesgedrag van het publiek. Media en Politiek omvat een breed terrein dat de afgelopen jaren ingrijpend veranderde. Zowel voor de belangrijkste West-Europese landen als de VS was een update van de historische gebeurtenissen een must. Ook het wetenschappelijk onderzoek stond niet stil: de resultaten van de inmiddels "klassieke" werken worden daarom geconfronteerd met nieuwe inzichten. Zo is er nu aandacht voor de factor "technologische convergentie" in de recente concentratiebewegingen en voor de plaats die het internet opeist in de politieke communicatie. De verhevigde concurrentie tussen de commerciële zenders en de openbare omroepen wordt toegelicht, ook in het Oost-Europese mediabestel. Nieuwe inzichten zijn er over de manier waarop journalisten media-inhouden "framen" en burgers er betekenis aan geven. Een analyse van de berichtgeving over minderheden geeft een verhelderende kijk op de ideologie-overdracht van de media.
Prijs
€ 14,95
Bekijk boek


Andere populaire boeken van Els Witte
We hebben meer boeken van de Auteur gevonden. Hieronder ziet u de 3 boeken waar het meeste aanbod van is.
Nieuw (0)
Tweedehands (3)
vanaf € 9,95
Nieuw (1)
€ 69,95
Tweedehands (1)
€ 84,75
Nieuw (0)
Tweedehands (2)
vanaf € 9,75