|
Aanbieder
Bol.com
|
Soort boek
Paperback
Bij een crisis wordt een manager of bestuurder geconfronteerd met een heel ander soort management dan hij gewend is. Binnen zijn organisatie veranderen structuren, komen verantwoordelijkheden anders te liggen en worden de lijnen korter. Tegelijkertijd zijn de belangen groot: er kan sprake zijn van direct menselijk leed, maar ook juridische en financiële complicaties, personeelsproblemen en imagoschade liggen op de loer. Met Crisismanagement komen managers en bestuurders van bedrijven én de overheid beter beslagen ten ijs als zich een crisis of calamiteit voordoet. In de eerste hoofdstukken wordt een theoretische basis gelegd met behulp van de inzichten over cri¬sismanagement. Vervolgens komen organisatiekundige en gedragsaspecten tijdens een crisis aan de orde en ten slotte wordt de uitvoering van crisismanagement besproken. Achter in het boek zijn praktische modellen en voorbeelden opgenomen, zodat het boek ook als naslagwerk geschikt is. Voor docenten zijn er (op aanvraag) casuïstiek met vragen en richtantwoorden beschikbaar als zij het boek als verplichte literatuur voorschrijven. Deze derde, herziene druk is aangepast aan de laatste inzichten en regelgeving op het gebied van crisismanagement. Ook de voor docenten beschikbare casuïstiek, vragen en richtantwoorden zijn geactualiseerd. Daarnaast is er in deze nieuwe druk meer aandacht voor de rol van (social) media bij crisiscommunicatie, grensoverschrijdende samenwerking bij crisismanagement en externe formaliteiten. De voorbeelden zijn deels vernieuwd. Crisismanagement is bedoeld voor managers in organisaties, studenten van de opleidingen integrale veiligheid, Public Safety, bestuurskunde, bedrijfskunde en management & organisatie, en voor professionals in deze vakgebieden. Arthur Zanders is directeur van ZANDERS Consulting & Training B.V., een bureau dat gespecialiseerd is in risico- en crisismanagement, en domeincoördinator crisismanagement bij Delft Safety & Security Institute (DSyS) van de TU Delft. Hij heeft een maritieme studie en een brandweerofficiersopleiding gevolgd en is arbeids- en organisatiepsycholoog. Na jarenlange ervaring in verschillende functies in het vakgebied houdt hij zich sinds 1999 bezig met onderwijs, training en advisering op het gebied van risico- en crisismanagement.
|
Prijs
€ 12,30
|
Bekijk boek
|
|
Aanbieder
Bol.com
|
Soort boek
Paperback
Bij een crisis wordt een manager geconfronteerd met een heel ander soort management dan hij of zij gewend is. De organisatie krijgt een nieuwe structuur, waarin verantwoordelijkheden anders liggen en de lijnen kort zijn. Tegelijkertijd zijn de belangen groter dan ooit: letsel, juridische complicaties, personeelsproblemen en schade aan het imago liggen op de loer. <br />Met Crisismanagement komen managers in organisaties beter beslagen ten ijs als zich daadwerkelijk een crisis of calamiteit voordoet. De auteur behandelt eerst algemene kenmerken bij crises. Vervolgens komen organisatiekundige en gedragsaspecten aan de orde en ten slotte wordt de uitvoering op managementniveau die hieruit voortvloeit besproken.<br />Dit boek is in eerste instantie geschreven voor studenten integrale veiligheid, bestuurskunde, bedrijfskunde en management & organisatie, en voor professionals in deze vakgebieden. Maar in feite horen de competenties voor crisismanagement thuis in de bagage van alle leidinggevenden, in welke organisatie dan ook.
|
Prijs
€ 13,25
|
Bekijk boek
|
|
Aanbieder
Bol.com
|
Soort boek
Paperback
Bij een crisis wordt een manager of bestuurder geconfronteerd met een heel ander soort management dan hij gewend is. Binnen zijn organisatie veranderen structuren, komen verantwoordelijkheden anders te liggen en worden de lijnen korter. Tegelijkertijd zijn de belangen groot: er kan sprake zijn van direct menselijk leed, maar ook juridische en financiële complicaties, personeelsproblemen en imagoschade liggen op de loer.<br /><br />Met Crisismanagement komen managers en bestuurders van bedrijven én de overheid beter beslagen ten ijs als zich een crisis of calamiteit voordoet. In de eerste hoofdstukken wordt een theoretische basis gelegd met behulp van de inzichten over cri¬sismanagement. Vervolgens komen organisatiekundige en gedragsaspecten tijdens een crisis aan de orde en ten slotte wordt de uitvoering van crisismanagement besproken. Achter in het boek zijn praktische modellen en voorbeelden opgenomen, zodat het boek ook in de praktijk als naslagwerk geschikt is. <br />Op de website bij dit boek staat casuïstiek over crisissituaties met bijbehorende vragen. <br /><br />Crisismanagement is bedoeld voor managers in organisaties, studenten van de opleidingen integrale veiligheid, Public Safety, bestuurskunde, bedrijfskunde en management & organisatie, en voor professionals in deze vakgebieden.<br /><br />Arthur Zanders is directeur van ZANDERS Consulting & Training B.V., een bureau dat gespecialiseerd is in risico- en crisismanagement en is als coördinator en docent actief voor Delft TopTech van de TU Delft. Hij heeft een maritieme studie en een brandweerofficiersopleiding gevolgd en is arbeids- en organisatiepsycholoog. Na jarenlange ervaring in verschillende functies in het vakgebied houdt hij zich sinds 1999 bezig met onderwijs, training en advisering op het gebied van risico- en crisismanagement.<br /><br />
|
Prijs
€ 15,21
|
Bekijk boek
|