> > > > > de-cultuur-van-de-lokale-economie-de-economie-van-de-locale-cultuur

De Cultuur Van De Lokale Economie, De Economie Van De Locale Cultuur

Het boek De Cultuur Van De Lokale Economie, De Economie Van De Locale Cultuur is 1 maal gevonden, 0 maal nieuw en 1 maal tweedehands. "De Cultuur Van De Lokale Economie, De Economie Van De Locale Cultuur" is tweedehands te koop vanaf € 25,00 bij Bol.com.

Tweedehands (1) vanaf € 25,00 bij Bol.com Toon 1 tweedehands boek
Bent u de schrijver van dit boek of weet u iets over deze auteur?

Omero.nl is druk bezig om informatie over auteurs toe te voegen. Neem contact met ons op via support@omero.nl om een auteursprofiel aan te maken met een foto, biografie, website adres en sociale media links.
Tweedehands
We hebben 1 tweedehands advertentie gevonden
Aanbieder
Bol.com
ISBN
9789023241812
   
Soort boek
Paperback


''De laatste jaren is er een opmerkelijke belangstelling voor de wederzijdse relaties tussen economie en cultuur. <br />Regelmatig zien we dat steden en stedelijke ontwikkeling in een opzienbarende stroomversnelling komen vanwege culturele objecten en events. Treffende voorbeelden zijn het Guggenheim Museum in Bilbao, de Gasometer in Duisberg, de Disney Concert Hall in Los Angeles en het Groninger Museum en de Amsterdam Arena in ons eigen land. Tevens kunnen we vaststellen dat lokale culturen en tradities weer ín zijn. De publicatie van Richard Florida The rise of the creative class uit 2002 heeft veel reacties opgeleverd zowel bij wetenschappers maar zeker ook bij politici en beleidsmakers.<br /><br />Diverse dimensies en aspecten van de cultural turn in de stedelijke economie komen in dit boek aan bod; de plaats van de culturele industrie in stedelijk Nederland en binnen stedelijke agglomeraties; de woonlocaties van de creative class; het locatiekeuzeproces van kleine culturele ondernemingen; netwerken van creativiteit en reproductie; de (on)mogelijkheden van planning van de culturele stad; de kunst van consumptie; erfgoed en cultuur en het toeristisch imago van steden en identiteitsstrategieën en de verbeelding van (nieuwe) steden. <br /><br />Er is nog veel onderzoek nodig om de betekenis van de cultural turn voor de stedelijke economie goed te doorgronden. Eén van de verdiensten van dit boek is dat het een variëteit aan disciplinaire aangrijpingspunten en inspiraties levert om onze kennis en inzichten in de relatie tussen cultuur en stedelijke economie verder <br />te kunnen verruimen.''<br />
Prijs
€ 25,00
Bekijk boek