> > > > > inleiding-tot-de-marktkunde

Inleiding Tot De Marktkunde

Het boek Inleiding Tot De Marktkunde is 1 maal gevonden, 0 maal nieuw en 1 maal tweedehands. "Inleiding Tot De Marktkunde" is tweedehands te koop vanaf € 14,98 bij Bol.com.

Tweedehands (1) vanaf € 14,98 bij Bol.com Toon 1 tweedehands boek
Bent u de schrijver van dit boek of weet u iets over deze auteur?

Omero.nl is druk bezig om informatie over auteurs toe te voegen. Neem contact met ons op via support@omero.nl om een auteursprofiel aan te maken met een foto, biografie, website adres en sociale media links.
Tweedehands
We hebben 1 tweedehands advertentie gevonden
Aanbieder
Bol.com
ISBN
9789027460936
   
Soort boek
Paperback


<p> Deze inleiding tot de marktkunde heeft als centraal thema <br />het beslissingsproces van een onderneming ten aanzien van <br />de instrumenten produkt, prijs, reclame, verkoopbevordering en distributie. Er is nagegaan hoe deze beslissingen inhoud krijgen al naar gelang de dynamiek van de markt en <br />de marktvorm. Ook wordt op elementair niveau belicht <br />hoe een aantal technieken uit de Operations Research kan <br />worden benut voor een verantwoorde besluitvorming in <br />marktkundige vraagstukken. Aan het interdisciplinaire karakter van marktkundige vraagstukken is aandacht besteed. <br />De schrijver hoopt, dat de literatuurverwijzingen in de <br />tekst en de literatuuropgaven per hoofdstuk voor de geinteresseerde lezer een aanzet vormen voor verdere studie. <br />Voor veel onderwerpen in de marktkunde is een wiskundige behandeling zeer vruchtbaar. Wat dit betreft, beperkt <br />de volgende tekst zich tot eenvoudige gevallen. <br />Hoewel de schrijver de nauwe samenhang tussen marktkunde en marktonderzoek erkent, is het onderwerp marktonderzoek niet in deze inleiding opgenomen. Immers, <br />marktonderzoek als wetenschappelijke discipline is volgens <br />de schrijver van een andere orde dan marktkunde. De laatste <br />richt zich op de vraag welke de beste beslissing is, terwijl <br />de eerste zich bezig houdt met de vraag hoe marktinformatie wordt verzameld en geïnterpreteerd ten behoeve van <br />deze beslissingen. Een overweging van technische aard <br />was tevens, dat een verantwoorde behandeling van een <br />aantal marktonderzoektechnieken de omvang van het boek <br />overmatig zou doen groeien. <br />De schrijver is veel dank verschuldigd aan de heren ir. C. A. <br />Beerepoot en ir. B. Wierenga voor hun kritiek en suggesties <br />ten aanzien van inhoud en presentatie. De dames mevrouw <br />E. M. Schut-Meijer en mejuffrouw G. Waller is hij erkentelijk voor het verrichte typewerk. <br />De schrijver houdt zich aanbevolen voor kritiek en suggesties ter verbetering. <br />M. T. G. MEULENBER </p>
Prijs
€ 14,98
Bekijk boek