> > > > > in-u-ben-ik-geboren

In U Ben Ik Geboren

Het boek In U Ben Ik Geboren is 1 maal gevonden, 0 maal nieuw en 1 maal tweedehands. "In U Ben Ik Geboren" is tweedehands te koop vanaf € 10,52 bij Bol.com.

Tweedehands (1) vanaf € 10,52 bij Bol.com Toon 1 tweedehands boek
Bent u de schrijver van dit boek of weet u iets over deze auteur?

Omero.nl is druk bezig om informatie over auteurs toe te voegen. Neem contact met ons op via support@omero.nl om een auteursprofiel aan te maken met een foto, biografie, website adres en sociale media links.
Tweedehands
We hebben 1 tweedehands advertentie gevonden
Aanbieder
Bol.com
ISBN
6291041502187
   
Soort boek
Hardcover


Het geloof in een voortbestaan over de dood heen is op onze dagen meer dan ooit aangevochten, ook in christelijke kringen. Nochtans verkondigt de kerk - terecht - dat de verrijzenis van Christus de grond is van de opstanding van hen die in Christus zijn ontslapen. Deze hoopvolle boodschap komt echter niet over als zij niet aansluit bij het voorafgaande aanvoelen van de mens. Vandaar dat wij op weg gezet worden om te geloven en te hopen dat ons geloof in het eeuwige leven niet absurd is, maar enigszins voor de rede verantwoord.<br />Wij gaan ervan uit dat de uitvaartdienst de belangrijkste plaats is waar de verkondiging van het verrijzenisgeloof geschiedt. Deze gebedswake wil een aanzet zijn tot die uitvaartdienst. Ze wil met andere woorden de harten van de gelovigen klaarmaken zodat zij stilaan kunnen groeien in hun geloof, dat in deze wereld zo aangevochten wordt.<br />De gebedswake die aan de uitvaart voorafgaat, is van groot belang. Het is aanbevolen het eigen karakter van de gebedswake te eerbiedigen en er geen eucharistieviering van te maken. Hier kan men op een aangepaste en eigentijdse wijze beter en directer inhaken op wat op dit ogenblik leeft bij de mensen die getroffen zijn door de dood. Als iemand sterft die ons lief is geworden, dan komen spontaan een aantal vragen in ons op: Waarom dit sterven? Is de dood het einde of niet? Is geloven in een leven na de dood zinvol? Op de vooravond van de uitvaart kan men op deze vragen veel beter ingaan in een gebedswake dan in een eucharistieviering.<br />Voor de inhoud van deze gebedswake verwijzen wij graag naar het artikel van Sylvester Lamberigts, De zin van het christelijk sterven, in Tijdschrift voor Liturgie, 57e Jaargang 1973, p. 15-38.
Prijs
€ 10,52
Bekijk boek