Het boek Klinisch Onderwijs En Opleiden In De Praktijk Deel 2 is 1 maal gevonden, 0 maal nieuw en 1 maal tweedehands. "Klinisch Onderwijs En Opleiden In De Praktijk Deel 2" is tweedehands te koop vanaf € 63,15 bij Bol.com.
![]() |
Aanbieder
Bol.com |
ISBN
9789085621164
Soort boek
Paperback Klinisch onderwijs en opleiden in de praktijk<br />Deel 2: organiseren, begeleiden, leiderschap<br /><br />Het grote succes van deel 1 van het boek Klinisch onderwijs en opleiden in de<br />praktijk (2010), toont aan dat er veel interesse is voor het 'nieuwe opleiden'.<br />Opleiders zijn inmiddels bekend geraakt met termen als competentiegericht<br />opleiden, leercirkels en STAMPPOT en hebben zich, gesteund door het<br />boek en diverse cursussen, didactische vaardigheden eigen gemaakt. Het<br />traditionele meester-gezel-model is definitief ingeruild voor een gericht en<br />geëxpliciteerd proces van training, begeleiding en coaching.<br />Naast didactische taken verricht de opleider een groot aantal andere<br />taken. In dit tweede deel van Klinisch onderwijs en opleiden in de praktijk:<br />organiseren, begeleiden, leiderschap staan deze 'niet-didactische' taken<br />centraal. Het gaat hierbij onder meer om het selecteren en begeleiden<br />van aios, leiding geven aan de opleidersgroep, samenwerken binnen de<br />instelling en de OOR en zorgdragen voor een kwalitatief goede opleiding.<br />Kortom: taken die vaak leiden tot (ver)zuchten.<br />Dit boek wil de opleider handvatten geven bij het uitvoeren van de<br />'niet-didactische' taken. Het wil daarbij niet alleen praktische informatie<br />geven, maar ook inzicht in het hoe en waarom van het continue proces van<br />verandering. Dit inzicht helpt de opleider om zijn taak beter te verrichten.<br />Waar mogelijk is de inhoud gebaseerd op onderzoek, verder op ervaring<br />en altijd binnen de wettelijke kaders.<br />In Klinisch onderwijs en opleiden in de praktijk deel 2: organiseren, begeleiden,<br />leiderschap is gekozen voor een vaste en herkenbare hoofdstukstructuur.<br />Ieder hoofdstuk opent met leerdoelen die worden opgevolgd door een herkenbare<br />casus. Daarna is ruim aandacht voor achtergronden en theorie<br />maar<br />ook voor adviezen voor de praktijk. Een informatief boek voor opleiders en<br />leden van opleidersgroepen, maar ook voor aios, coassistenten en allen die<br />op andere wijze te maken hebben met klinisch onderwijs.<br /><br />Over de auteurs:<br />Dr. Tjalling W. de Vries (1959) is kinderarts en opleider in het Medisch Centrum Leeuwarden.<br />Vanuit die functie is hij betrokken bij de vernieuwing van het opleiden en de docentprofessionalisering.<br />Prof. dr. Paul L.P. Brand (1961) is kinderarts en opleider op de Amalia kinderafdeling van de Isala<br />Klinieken in Zwolle, een van de grootste opleidingsziekenhuizen van Nederland, en hoogleraar<br />klinisch onderwijs aan het Universitair Medisch Centrum Groningen (UMCG). Hij heeft ruime<br />ervaring<br />als cursusleider in het Teach the Teacher-programma in de regio Noord-Oost Nederland,<br />en is de projectleider van het nieuwe Teaching on the Run-programma in dezelfde regio.<br />Prof. dr. Erik Heineman (1952) is (kinder)chirurg, opleider, hoogleraar chirurgie en tevens<br />afdelingshoofd van de afdeling chirurgie van het Universitair Medisch Centrum Groningen<br />(UMCG). Hij heeft een uitgebreide achtergrond in zowel de modernisering van het basis curriculum<br />geneeskunde als de medisch specialistische vervolgopleidingen.<br />
|
Prijs
€ 63,15 |
Bekijk boek |