> > > > > leren

Leren

Het boek Leren is 2 maal gevonden, 0 maal nieuw en 2 maal tweedehands. "Leren" is tweedehands te koop vanaf € 8,00 bij Bol.com.

Tweedehands (2) vanaf € 8,00 bij Bol.com Toon 2 tweedehands boeken
Bent u de schrijver van dit boek of weet u iets over deze auteur?

Omero.nl is druk bezig om informatie over auteurs toe te voegen. Neem contact met ons op via support@omero.nl om een auteursprofiel aan te maken met een foto, biografie, website adres en sociale media links.
Tweedehands
We hebben 2 tweedehands advertenties gevonden
Aanbieder
Bol.com
ISBN
9789020978155
   
Soort boek
Paperback


Dit boekje laat zien hoe je een goede studiemethode kunt aanleren. Hoe leer je hoofd- en bij-zaken van elkaar te onderscheiden? Hoe maak je goede schema's? Hoe stel je een studieplanning op? Hoe kun je je kind blijven motiveren? Onmisbaar voor ouders die hun kind op een efficiënte manier willen helpen bij huiswerk en leren
Prijs
€ 8,00
Bekijk boek
Aanbieder
Bol.com
ISBN
9789089590282
   
Soort boek
Paperback


Leren 1e druk is een boek uitgegeven bij Bim Media Bv. ISBN 9789089590282 <br /><br />We hadden de invoering van de Mammoetwet in de jaren zestig, en in de jaren zeventig Jos van Kemenade met zijn idee voor de middenschool, dat het overigens niet haalde. In de jaren tachtig deed de computer grootschalig zijn intrede, ook in het onderwijs. Later rolden de hervormingen over elkaar heen, zoals de basisvorming, het studiehuis, het vmbo, het Nieuwe Leren en het competentiegericht denken. Tegelijkertijd had managementland het steeds vaker over de lerende organisatie en lifelong learning.<br />Ondanks verwoede pogingen om de snel veranderende en complexer wordende samenleving bij te benen begon het steeds meer te knellen en te knarsen in het Nederlandse onderwijs. Niet alleen inhoudelijk, maar ook organisatorisch. De onvrede leidde onder andere tot de vereniging Beter Onderwijs Nederland. Ook kwam er een Parlementair Onderzoek Onderwijsvernieuwingen, beter bekend als de commissie Dijsselbloem, die op 13 februari 2008 met haar eindrapport kwam. Twee jaar later kijkt Slow Management nog eens naar het begrip leren, vanzelfsprekend vanuit de ondertitel stilstaan bij organiseren.<br />In dit nummer:<br />Hersenen willen levenslang gekneed worden<br />Het hele leven is doordrenkt van leren. Maar hoe gaat dat leren in zijn werk volgens behavioristen, sociaal constructivisten of neurowetenschappers? Een overzicht van verschillende theorie n en denkers over leren.<br />Natuurlijk leren<br />Het wel erg straffe keurslijf dat scholen de afgelopen decennia kregen aangemeten, leidt tot tal van nieuwe initiatieven. Natuurlijk leren is daar een voorbeeld van. Slow Management bezocht basisschool het Kleurenorkest.<br />Schoolstrijd tussen managers en leraren<br />Het lesgeven komt in het gedrang door protocollen, verantwoordingslijsten en andere vormen van georganiseerd wantrouwen. Er lijkt sprake van een nieuwe schoolstrijd tussen managers en leraren. De bel voor een Rijnlandse school 3.0 is gegaan.<br />Wat als het misgaat?<br />Veel managers weten niet goed hoe ze met fouten moeten omgaan, ondanks de slogan dat we er van leren. Met alle gevolgen van dien voor de productiviteit. Slow Management sprak met specialisten op het gebied van error management.<br />Nieuwe leervormen<br />Nieuwe leervormen vragen om autonomie en zelfsturing. Joseph Kessels: Het POP is een keurslijf geworden waar het systeem medewerkers in dwingt. Interviews met Marjolein Cani ls, Suzanne Verdonschot en Joseph Kessels.<br />Meester-gezel<br />De meester-gezelrelatie stamt uit de middeleeuwen en de Japanse cultuur kent de diepgewortelde begrippen sempai (senior) en kohai (junior). Deze vorm van leren van de oude rot in het vak beleeft een revival. Acht hedendaagse voorbeelden.<br />
Prijs
€ 15,40
Bekijk boek