|
Aanbieder
Bol.com
|
Soort boek
Paperback
MADE IN HOLLAND<br /><br />Dankzij Jos Brinks onvolprezen talent om de meest alledaagse situaties trefzeker en oorspronkelijk te beschrijven, is Made in Holland goed voor de nodige lachsalvo's, maar ook voor verwondering, ontroering en vertedering. Kortom een boek om in één adem uit te lezen of genietend hoofdstuk voor hoofdstuk te proeven.
|
Prijs
€ 8,15
|
Bekijk boek
|
|
Aanbieder
Bol.com
|
Soort boek
Paperback
Terugblikkend op de vorige eeuw schrijft een ooggetuige: <br /> 'Zelf heb ik in mijn jeugd in mijn geboortedorp nog de tijd van het petroleumlicht, de plee zonder spoeling, het water uit de pomp en de komst van het lichtgas meegemaakt. Toen wij naar Zeist verhuisden, wachtte ons daar het wonder van de elektriciteit. De 20ste eeuw zal door latere historici stellig de eeuw van de grote uitvindingen worden genoemd, want wat heb ik niet allemaal zien komen en veranderen.' <br /> <br /> 'Made in Holland' behandelt de techniekgeschiedenis van Nederland, maar dan vanuit het perspectief van de techniek. Gezocht wordt naar de wortels van onze moderne maatschappij aan de hand van zes thema's en de technische domeinen die daarmee verband houden. Voor het voetlicht komen de demografische revolutie (bevolkingsgroei, toename gemiddelde leeftijd), de bescherming tegen het water, de industriële revolutie, de groei van de mobiliteit (van mensen, ideeën en goederen), de opkomst van de consumptiemaatschappij en de professionalisering van de techniek. Iedere keer dringt zich de vraag op: Zijn wij erop vooruit gegaan? Zijn wij er gelukkiger door geworden? En had het ook anders gekund? <br /> <br /> In hoeverre bepalen ontwikkelingen in het afgelopen tijdperk de toekomst? Welke lessen zijn er uit de geschiedenis te trekken? Aan het begin van een nieuwe eeuw mag een diagnose vanuit techniekhistorisch onderzoek niet ontbreken.
|
Prijs
€ 9,95
|
Bekijk boek
|
|
Aanbieder
Bol.com
|
Soort boek
Bindwijze overig
<p> Nieuwe Nederlanders maken een essentieel deel uit van onze maatschappij. De stemming tegenover hen is negatief, maar dit boek laat zien dat zij ondanks alle tegenslagen succes hebben. Hoe ze zover zijn gekomen vertellen ze in inspirerende gesprekken aan Catherine Keyl, die jarenlang televisieprogramma's maakte. In die televisieprogramma's maakten haar gasten van hun hart geen moordkuil en dat doen deze geïnterviewden ook niet. <br />Iedereen wil succesvol zijn. Maar hoe doe je dat? Een van de manieren om daar achter te komen is naar de verhalen te luisteren van de mensen die het voor elkaar hebben gekregen. Als je pas op latere leeftijd naar Nederland kwam, de taal niet sprak, geen ouders had met een netwerk, geen opleiding kreeg en geen geld had, en je hebt het toch gemaakt, dan heb je het goed gedaan. In dit boek de intrigerende verhalen van mannen en vrouwen die, ondanks alle tegenslag, stuk voor stuk succesvol zijn op hun gebied. In de politiek, de sport, de media en de zakenwereld.<br />Wie dit boek gelezen heeft krijgt zin om er weer vol tegenaan te gaan. Een emotioneel, informatief en inspirerend boek. </p>
|
Prijs
€ 14,95
|
Bekijk boek
|
|
Aanbieder
Bol.com
|
Soort boek
Bindwijze overig
Made in holland eng. ed. is een boek van Bogaers
|
Prijs
€ 16,75
|
Bekijk boek
|
|
Aanbieder
Bol.com
|
Soort boek
Hardcover
|
Prijs
€ 30,00
|
Bekijk boek
|
|
Aanbieder
Bol.com
|
Soort boek
Hardcover
<p>Het beste naslagwerk dat ik ken over speelgoedfabricage in Nederland. Het boek zoomt in op de periode 1932?1970, wanneer de Nederlandse speelgoedindustrie opkomt en gaat bloeien.</p> <p>Made in Holland verraste mij door de veelheid aan speelgoedproducenten en de mooie foto's ? hoewel de auteur niet de pretentie heeft volledig te zijn.</p>
|
Prijs
€ 50,00
|
Bekijk boek
|
|
Aanbieder
Bol.com
|
Soort boek
Hardcover
Delfts blauw, Maastrichts aardewerk, Gouds plateel, Dutch Design: keramiek uit Nederland is al eeuwen een wereldwijd succes. Imitatie, maar vooral inventiviteit en gevoel voor de markt hebben dit succes mogelijk gemaakt. Delfts aardewerk begon als imitatie van Chinees porselein en werd in de 17de eeuw zelf een gewild exportproduct. Petrus Regout haalde Engelse vaklieden naar Maastricht om het populaire creamware met drukdecors te kunnen namaken. Vanaf het midden van de 19de eeuw werd hij een van de grootste producenten met een wereldwijde afzet. Rond 1900 verwerkten Nederlandse ontwerpers de internationale art nouveau stijl tot een eigen variant. Via de wereldtentoonstellingen kreeg dit 'vernieuwingsaardewerk' grote belangstelling in het buitenland. In het hedendaagse Dutch Design leidt het samengaan van ambachtelijkheid en industriële mogelijkheden tot inventiviteit en speelsheid in vormgeving. Niet alleen de producten gaan de wereld over, ook de ontwerpers en hun conceptuele benadering. Dit boek laat zien hoe Nederland een wereldspeler op het gebied van de keramiek is geworden.
|
Prijs
€ 85,00
|
Bekijk boek
|