|
Aanbieder
Bol.com
|
Soort boek
Paperback
MADE IN HOLLAND<br /><br />Dankzij Jos Brinks onvolprezen talent om de meest alledaagse situaties trefzeker en oorspronkelijk te beschrijven, is Made in Holland goed voor de nodige lachsalvo's, maar ook voor verwondering, ontroering en vertedering. Kortom een boek om in ??n adem uit te lezen of genietend hoofdstuk voor hoofdstuk te proeven.
|
Prijs
€ 14,80
|
Bekijk boek
|
|
Aanbieder
Bol.com
|
Soort boek
Bindwijze overig
<p> Nieuwe Nederlanders maken een essentieel deel uit van onze maatschappij. De stemming tegenover hen is negatief, maar dit boek laat zien dat zij ondanks alle tegenslagen succes hebben. Hoe ze zover zijn gekomen vertellen ze in inspirerende gesprekken aan Catherine Keyl, die jarenlang televisieprogramma's maakte. In die televisieprogramma's maakten haar gasten van hun hart geen moordkuil en dat doen deze ge?nterviewden ook niet. <br />Iedereen wil succesvol zijn. Maar hoe doe je dat? Een van de manieren om daar achter te komen is naar de verhalen te luisteren van de mensen die het voor elkaar hebben gekregen. Als je pas op latere leeftijd naar Nederland kwam, de taal niet sprak, geen ouders had met een netwerk, geen opleiding kreeg en geen geld had, en je hebt het toch gemaakt, dan heb je het goed gedaan. In dit boek de intrigerende verhalen van mannen en vrouwen die, ondanks alle tegenslag, stuk voor stuk succesvol zijn op hun gebied. In de politiek, de sport, de media en de zakenwereld.<br />Wie dit boek gelezen heeft krijgt zin om er weer vol tegenaan te gaan. Een emotioneel, informatief en inspirerend boek. </p>
|
Prijs
€ 37,00
|
Bekijk boek
|
|
Aanbieder
Bol.com
|
Soort boek
Hardcover
Delfts blauw, Maastrichts aardewerk, Gouds plateel, Dutch Design: keramiek uit Nederland is al eeuwen een wereldwijd succes. Imitatie, maar vooral inventiviteit en gevoel voor de markt hebben dit succes mogelijk gemaakt. Delfts aardewerk begon als imitatie van Chinees porselein en werd in de 17de eeuw zelf een gewild exportproduct. Petrus Regout haalde Engelse vaklieden naar Maastricht om het populaire creamware met drukdecors te kunnen namaken. Vanaf het midden van de 19de eeuw werd hij een van de grootste producenten met een wereldwijde afzet. Rond 1900 verwerkten Nederlandse ontwerpers de internationale art nouveau stijl tot een eigen variant. Via de wereldtentoonstellingen kreeg dit 'vernieuwingsaardewerk' grote belangstelling in het buitenland. In het hedendaagse Dutch Design leidt het samengaan van ambachtelijkheid en industriële mogelijkheden tot inventiviteit en speelsheid in vormgeving. Niet alleen de producten gaan de wereld over, ook de ontwerpers en hun conceptuele benadering. Dit boek laat zien hoe Nederland een wereldspeler op het gebied van de keramiek is geworden.
|
Prijs
€ 85,00
|
Bekijk boek
|