> > > > > ondernemen-in-netwerken

Ondernemen In Netwerken

Het boek Ondernemen In Netwerken is 1 maal gevonden, 0 maal nieuw en 1 maal tweedehands. "Ondernemen In Netwerken" is tweedehands te koop vanaf € 12,75 bij Bol.com.

Tweedehands (1) vanaf € 12,75 bij Bol.com Toon 1 tweedehands boek
Bent u de schrijver van dit boek of weet u iets over deze auteur?

Omero.nl is druk bezig om informatie over auteurs toe te voegen. Neem contact met ons op via support@omero.nl om een auteursprofiel aan te maken met een foto, biografie, website adres en sociale media links.
Tweedehands
We hebben 1 tweedehands advertentie gevonden
Aanbieder
Bol.com
ISBN
9789023240839
   
Soort boek
Paperback


Het beeld dat de meeste mensen hebben van een startende ondernemer is dat van de lonesome cowboy - iemand die als het er op aan komt, op zichzelf is aangewezen. Toch is ondernemen meer een collectief proces. Het herkennen van kansen en het omzetten van deze kansen in een winstgevende onderneming vereisen de steun van anderen. Zo maken diegenen die een onderneming starten op basis van een idee vanuit een moederorganisatie, de zogeheten spin-offs, dankbaar gebruik van hun eerder opgedane contacten.<br /><br />Tot nu toe zijn de sociale netwerken waarin ondernemers opereren onderbelicht gebleven in de wetenschappelijke literatuur. Ondernemen in netwerken brengt verandering in deze situatie. Het bevat bijdragen van vele Nederlandse en Belgische specialisten op het gebied van ondernemerschap en netwerken. Zij laten zien dat sociale netwerken van wezenlijke invloed zijn op het succes en de groei van ondernemingen. Hun analyses worden ondersteund en aangevuld met een aantal cases, waarin start en ontwikkeling van negen ICT-bedrijven worden beschreven.<br /><br />Het belang van goede, snelle en relevante informatie is in onze informatiesamenleving sterk toegenomen. Het hebben van toegang tot die informatie is daarmee essentieel voor (startende) onder­nemers. Het gaat niet alleen om kennis, maar ook om kennissen. Succesvol ondernemen blijkt derhalve plaats te vinden in netwerken.<br /><br />Wim Hulsink is universitair hoofddocent aan de Faculteit Bedrijfskunde van de Erasmus Universiteit en bijzonder hoogleraar aan Wageningen Universiteit & Researchcentrum.<br />Dick Manuel is ondernemer en guest lecturer aan de Rotterdam School of Management van de Erasmus Universiteit.<br />Erik Stam is research fellow aan het Erasmus Research Institute of Management van de Erasmus Universiteit en universitair docent aan de Faculteit Geowetenschappen van de Universiteit Utrecht.
Prijs
€ 12,75
Bekijk boek